کد خبر: ۷۸۸۸
۰۷ دی ۱۴۰۲ - ۱۵:۰۰

بوستان‌۱۸؛ معبر فرهنگی جاهدشهر

ساکنان اصلی و قدیمی خیابان بوستان ۱۸ نیز مثل دیگر ساکنان محله، اکثرا بازنشستگان جهاد سازندگی هستند که از سال‌۱۳۷۳ به اینجا آمده و خانه ساخته‌اند.

بوستان‌۱۸ یکی از خیابان‌های اصلی و پر‌رفت‌و‌آمد محله جاهدشهر است. ساکنان اصلی و قدیمی این خیابان نیز مثل دیگر ساکنان محله، اکثرا بازنشستگان جهاد سازندگی هستند که از سال‌۱۳۷۳ به اینجا آمده و خانه ساخته‌اند.

البته در چندسال اخیر، تعدادی از این ساکنان قدیمی خانه‌هایشان را فروخته و از اینجا رفته‌اند. این خیابان در انتها به مسجد امام‌خمینی (ره) و بوستان نیایش می‌رسد که دو مرکز مهم فعالیت‌های اجتماعی و تفریحی محله هستند. ساکنان این معبر در فعالیت‌های اجتماعی و فرهنگی با هم همکاری می‌کنند.

معبر فرهنگی جاهدشهر

مسجد امام‌خمینی (ره) اولین مسجد و مجتمع فرهنگی محدوده متصل منطقه ۱۲ است که با همکاری خیران و کمک‌های اهالی سال ۱۳۸۲ ساخته شد.

معبر فرهنگی جاهدشهر

‌بوستان قاصدک با ۲ هزارو ۲۲۵ متر‌مربع مساحت، محل مناسبی برای دورهمی همسایه‌هاست و کودکان نیز از فضای بازی آن استفاده می‌کنند.

معبر فرهنگی جاهدشهر

مریم مصطفوی، فرهنگی بازنشسته و از ساکنان قدیمی این خیابان، دغدغه کار فرهنگی برای کودکان و نوجوانان را دارد. او برگزاری دوره‌های مهدویت مسجد امام‌خمینی (ره) را بر‌عهده دارد و با کمک خانواده‌ها برای کودکان و نوجوانان هدیه تهیه می‌کند و در اعیاد و مناسبت‌های مذهبی به آن‌ها هدیه می‌دهد.

معبر فرهنگی جاهدشهر

زمین ورزشی روباز و فنس‌کشی شده با مساحت ۲ هزاو ۳۰۰ مترمربع در ابتدای این خیابان قرار دارد. نوجوانان، جوانان و بزرگ‌سالان در اینجا فوتسال و بسکتبال بازی می‌کنند.

ارسال نظر